een van de laatste - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van erik leij - WaarBenJij.nu een van de laatste - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van erik leij - WaarBenJij.nu

een van de laatste

Door: erik

Blijf op de hoogte en volg erik

18 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

hallo allemaal hier dan een van de laatste verhaaltjes
dit keer van 2 weekenden.
het gaat nu hard tegen het einde aan lopen, een hoop dingen doe ik of ga ik voor de laatste keer doen.
vorige week hadden we erg slacht weer, terwijl sommigen in Nederland lekker in het tuintje zaten een rood hoofd te kweken,
zaten wij hier weer met storm en natte sneeuw. in de kou!!! ik heb zelfs weer wat warme kleren moeten uitpakken.
zondag 11 maart weer een uitje ,niet zo spectaculair dit keer we waren met een nieuw bemanningslid even langs de higlights van het land .....zo klaar dus, en als afsluiting een hamburgertje bij de minimax.
nu alle sneeuw zo goed als weg is zie je weer de rotzooi, vooral aan de kant van de weg en alle kadavers van alle zwerfdieren hier liggen er nu ook nog steeds. die zijn in de winter op zoek naar voedsel doodgereden, want het is hier normaal om je vuilniszak onderweg uit de auto te gooien en daar komen die beesten dan opaf. die worden dan geheid voor hun potje gereden een smerig gezicht hoor ik kan er niet aan wennen.
op het hoofd kwartier is alles in rep en roer geweest hahaha er is een stiekeme inspectie geweest vwb de veiligheid en er waren hier en daar wel wat "verbeterpuntjes" maar niet bij het afdelinkje waar ik werk hahahah laat ze maar komen.
en voor de rest is nog steeds alles goed en ik zie nog steeds kans om tussen het werk door nog wat te sporten en ik moet echt nog wat minder eten want ik weet nu al dat ik het streef gewicht aan het einde van de uitzending niet ga halen.
afgelopen zondag een van onze laatste verkenningen uitgevoerd dit keer weer naar Macedonië de stad Skopje, toen we er de laatste keer waren was het een grote bouw put en nu was dat al een stuk minder.( officieel moet ik zeggen "de voormalige Joegoslavische republiek Macedonië").dat ligt nogal gevoelig.
Wat heel belangrijk was het was mooi weer dus het officiële B.O.T. seizoen is geopend en ik moet zeggen het smaakte heerlijk.
ook waren we in het hol van de leeuw en hebben we achteraf een koe/stier in de kont gekeken zie de foto's want ze zijn dol op grote beelden in Macedonië.
ook kwamen we in een demonstratie terecht hahahah een gemoedelijke demonstratie deze was tegen de intolerantie
ook heerlijk cwapcissi op terras gegeten en voldaan weer naar Kosovo terug. waar het echte aftellen is begonnen de aflossers komen volgende week al binnen.
en dan moet ik proberen om een half jaar ervaring in 3 dagen over te geven.
Dat gaat lukken natuurlijk maar alles??

Groeten en tot ziens of de volgende keer

Erik

• 18 Maart 2012 - 11:50

Jaap:

Heeee jongeeeeh,
    Hoe zo een paar kilootjes bij gekomen.
    Valt best mee zo op de foto!!!!!! Haha.
    Veel plezier nog de resterende tijd en we zien je wel weer op het bureau verschijnen
    Groetjes Jaap

• 18 Maart 2012 - 12:11

Henny:

uhhh heb je die koe in de kont gekeken??? of zie ik je ruiken pfff hahaha.. maaar lekker he zo ff weer in je korte mauwtjes, vonden wij vorige week ook, alhoewel die rooie kop wel weer weg is.
    en die kilo's?? what ever komt wel als je straks weer thuis bent, met de midweek weg..............

mooie heldere foto's dit keer trouwens, bijna strak blauwe hemel. en mooi die zon op de stad.
    ook je biertje staat er goed op jammmieee, grote pul ook kon je hem tillen??

en ja nog 11 daagies dan stuiter je hier weer om, lekker weer hoor..... en
    kun je je vast voorbereiden op de grote klussen die je te wachten staan..
    (maar eerst??????)

hee ouwe het is nu wachten tot alle reacties binnen zijn hier en dan kan er weer een boek gemaakt worden... word een beste dit keer veeel dikker dan die van afghanistan volgens mij. we gaan het zien

kusssssssie en tot app skype mails

• 19 Maart 2012 - 06:38

Gerard:

Hey Erik,

Bedankt weer voor je sitrep, aan het einde van de week hopen wij hier in de Noordkop ook zo met een biertje in de achtertuin te zitten.
    Succes met de laatste loodjes en HOTO.
    Voor later, geniet van je verlof.
    Groetjes Gerard

• 19 Maart 2012 - 09:59

Pa En Ma.:

Omdat we zondag ons familiebezoek moesten afleggen en na afloop studio sport hebben we niet in de cumputer gekeken daarom zijn we nu wat aan de late kant.Hier is alles goed en met pake ook. Ma is al flink met de tuin bezig en met de vijver hebben we een klein verlies geleden er zijn twee vissen overleden maar die deden al maanden vreemd.Verder is er nog veel schilderwerk maar daar is het nog te vroeg voor,veel sucses met de laatste loodjes en hier komt Ma:
    we hebben hier goed weer het heeft hier vannacht een beetje gevroren
    mar nu schijnt de zon .gister bij alie en durk geweest ze hadden toevallig een goede dag .dit was mischien
    je laatste verslag .bedankt voor al je brieven en alvast een hele goede vlucht ,en een welkom thuis dan hoor
    je de laatste nieuwtje.s wel weer,
    wat ik wl erg vond dat is van die dode dieren ,hier leven de dieren in weelde ,vanmidag weer met pake naar het z,h, voor controle. volgende week maandag weer en dan nemen we hem mee naar ons,en dan gaan we zondags niet .maar weer tot wederhoren en sterkte voor je laatse
    week pa en ma.

• 21 Maart 2012 - 14:41

Jolanda:

Jij bent zo klaar met de highlights of Kosovo ?? Volgens mij vergeet je dan een heleboel, want er zijn echt veel leuke dingen hier tezien en te doen. En ja, je hebt gelijk over de vuilnisbelten langs de kant van de weg, die hebben we hier ook in grote hoeveelheden. Dat was wel het mooie van de grote hoeveelheid sneeuw, toen zag je dat allemaal niet meer !! Geniet lekker van de tijd die gaat komen in Nederland. Groetjes v Jolanda ( Ik hier in Kosovo nog een kleine 2 maanden en dan ga ik ook lekker naar huis, naar het mooie Nederland !!)