08 feb 2012 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van erik leij - WaarBenJij.nu 08 feb 2012 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van erik leij - WaarBenJij.nu

08 feb 2012

Door: erik

Blijf op de hoogte en volg erik

08 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal
Hier weer een berichtje vanuit een roetkoud Pristina.
Het is hier niet te harden zo koud het, het is min 20 en er waait een storm gelukkig is het sneeuwen bijna gestopt, maar toch nog genoeg om de sneeuwruimers continue in bedrijf te houden en het verplaatsen over het kamp doen we in een soort van loopgraven in de sneeuw.
Ochtends om 5 uur beginnen de mannen te scheppen en te hakken en met gemotoriseerde karretjes te schuiven, en ik geloof dat mijn server waar de weersvoorspelling op staat het meest gebruikt wordt en volgens onze Poolse weerman (die het goed doet) krijgen we na het weekeinde wat beter weer maar min 10 of zo.
Ik snap nu ook waarom de landmacht mij voorzien heeft van al die kleding hahahaha
Ik loop nu in T-shirts die tot aan mijn knieën komen met lange mouwen maar het scheelt wel ,
En als ik ochtends wakker wordt en het kacheltje aanzet dan duurt het ongeveer 4 uur voordat ik zonder jas in mijn kamertje rond kan lopen. Ook zijn alle kantoren en gebouwen van binnen erg smerig geworden want een militair trekt zijn schoenen niet uit bij de voordeur.
Ook geeft de kou allemaal andere ongemakken zoals kapotte auto’s bevroren waterleidingen en tandpasta die niet uit te tube te krijgen is en dingen die gewoon stuk gaan omdat ze niet op deze kou zijn gebouwd. Ook is de sportschool dicht niet erg want met die kou verbrand het lichaam genoeg calorieën. Over sporten gesproken onze medewerkster is toch nog op een tiende van een seconde na in de prijzen gevallen met de afdaling/slalom niet gek als je de tegenstanders vergelijkt die met ski’s aan geboren zijn.
Afgelopen zondag zijn we weer eens richting Novo Brodo gereden om te kijken of het daar werkelijk zoveel gesneeuwd zou hebben, en ik wil nog steeds een keer bij dat middeleeuwse fort kijken,
De wegen waren redelijk en tot aan Novo Brodo was het goed te doen echter eenmaal daar waren de wegen een grote ijsbaan je zag er ook geen kip behalve een paar Hollanders in een blauw busje.
Dus rustig aan weer terug, een lekkere vette hap in het winkelcentrum, studio sport en lekker naar het koude kamertje op naar een nieuwe werk week. Het werk is nog steeds leuk we hebben een soort van geautomatiseerd anti virus systeem wat alle updates verspreid over alle computers en gaat dat niet goed moeten we het oplossen en als we daar niet in slagen omdat bv de computer uit staat dan gaat ie van het netwerk af generaal of niet hoppa ik kets ze gewoon eraf, de Italianen en Amerikanen durven dan de telefoon niet meer op te nemen, de schijters. De Canadees die verantwoordelijk is voor de beveiliging heeft al voorzichtig geïnformeerd wanneer ik naar huis ging hahaha hij krijgt alles over zich heen.
Nou ik heb weer genoeg gezegd
Groeten en hopelijk volgende week beter weer
Erik

  • 08 Februari 2012 - 10:38

    Jolanda:

    Nu moet je dus nog steeds een keertje naar Novo Brodo. Ik ben daar in het najaar een keertje geweest. Prachtig uitzicht, maar veel klim en klauterwerk, dus het is beter om te wachten totdat de sneeuw verdwenen is. Als ik zo naar buiten kijk, kan dat nog wel even duren. Het schijnt nu 2 dagen niet te gaan sneeuwen, maar daarna zou het wel weer beginnen. Ik vind sneeuw helemaal geweldig, maar ik heb het nu wel een beetje gezien. Succes met de kou en met de tandpasta !!

  • 08 Februari 2012 - 10:49

    Manon:

    Hee vadertje ! op de foto's te zien is het inderdaad erg glad.
    Hier is het ook -18 geweest en was ook niet te doen op de weg.
    Over kapotte autos gesproken... mijn auto had er ook geen zin meer in.
    Vandaag samen met mama de nieuwe accu erin zetten en hopen dat deze langer meegaat:)
    en wees eens wat liever voor die arme mensjes daar ! die hebben straks een groot feest als jij weg ben :P
    xxx tot snel !

  • 08 Februari 2012 - 11:40

    Henny:

    tja die ritjes met dat weer daaro vallen aardig in het 100 idd, wel jammer want als je 6 maanden in zon land zzit wil je er ook wat van zien

    maar je bent er nog niet weg dus wie weet......

    en dat het daar smerig is???? kan toch niet aan jou liggen.??? ik heb je geleerd je schoenen bij de deur uit te doen hahahah.......

    hier is het gelukkig iets minder koud, het vriest nog wel maar is rond de -5 ofzo. het is bewolkt en er staat behoorlijk wind waat de gevoelstemp wel weer omhoogschroeft naar zon - 10 denk.......

    strakkies ff naar manon haar auto kijken, als ik een radiateur kan maken kan ik er ook vasst wel een accu in zetten toch??......

    ik begin vanaf volgende week weer 5 dagdelen te werken, niet volgens afspraak maar ik zal het zien, gaat het niet dan is het weer een stappie terug.... ben wel een hoop uren kwijt nu, het word niet meer aangevuld met ziekeuren dus daar moet ik ff achteraan,....

    tja verder uhhhhhhhhhhhhhh weinig nieuws zondag ff naar ar en ilse want ja ar is de 7de jarig geweest he....kost weer.

    groetels daaro en hopen op een betere sneeuwvrije rit volgende keer

    kuskus zwaaizwaai

  • 08 Februari 2012 - 13:39

    Pa En Ma::

    Beste Erik ,hier is het ook een beetje winter maar gelukkig nog niet zo veel sneeuw als bij jullie.Verder gaat het hier z,n gangetje maar met die oosten wind is het niet prettig buiten.Maar boodschappen moeten er komen,dus je moet er wel uit,hier komt ma:het sil heve it gjit troch ////maar wij met ons nuchtere verstand zeggen het ijs moet overal maar sterk genoeg
    zijn en dat is het nog niet overal /de reonhoofden vergaderen vanavond weer /
    we wachten maar af '.de hotels in friesland zitten bijna vol 'jammer dat de sportschool dicht is /voor zo.n
    sporttieve vijftiger is dat wel een ramp.wat geeft de sneeuw bij jullie een ellende .dan hebben wij hier niets te klagen ik denk dat je tante theresa nog op toernee is wat een mooie foto.s je zult het maar moeten ruimen. wendy hoopt volgende week een zoon of dochter te krijgen.zo houden we de fam/ op peil de groeten van je liefhebbende pa en ma ....en het gjit oan


  • 12 Februari 2012 - 07:54

    Henny:

    zooooooooooooo de dooi is zo goed als ingezet hier...... nu weer sneeuw..... word je toch ook niet goed van of wel dan brrrrrr ze verwachten nog meer sneeuw en ijsel
    ns is al helemaal uit zijn doen, gaat nog erger worden ben ik bang
    en wij zullen hier wel weer gaan glibberren en glijden met ons knorregie of fietsie

    vanaaf op t fietsie naar het zand met zijn allen, kijken of het te doen is haha
    lekker over de vlotbrug nou nou

    je kreeg de groeten van alles en iedereen hier, A.J belde nog of je thuis was hahahaha tja moet ie nog ff een dikke maand wachten

    maar mazzeltjes kusssssssie

  • 14 Februari 2012 - 18:36

    Ils En Ar:

    hoi papa!

    ik probeer je elke keer te pakken te krijgen op skype maar je lijkt wel niet eehhhh grijpbaar. ik lees je berichten dan eigenlijk ook niet dagelijks maarja.

    hoe is het daar? ik had laatst ook rijles met -18. was een feestje. die auto is zo goed dat je er eigenlijk niets van merkt.

    ar heeft je nog bedankt voor het meest prachtige, heilige, verjaardagskadoo wat hij kon wensen. we hebben hem per ongeluk aan Ad gegeven die 2 dagen later ook jarig was. hij werd ten slotte zeventig, je moet zo'n man ook wat gunnen. dus... dat is het verhaal hier. hihi bedankt he! ergste was nog dat ik een taart voor hem heb gebakken die blauw uitgeslagen was (mijn witte fondant was op) net een smurfentaart, en dat geef je toch ook niet aan een ''bejaarde'' :P

    anywho: je moet de groeten hebben van ad en fanny. ze vragen altijd naar je. best lief hoor.

    tot over een bepaald aantal dagen

    lief ils en ar ook

  • 14 Februari 2012 - 18:38

    Ilse:

    uit de eh, datering van dit reisverslag en zijn reacties... blijkt dat ik 29 dagen terug heb gereageerd op dit bericht terwijl het nu toch echt valentijnsdag is... 14 feb dus. . eigenlijk best vreemd.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

pristina

een uitzending voor de KFOR

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2012

de laatste

18 Maart 2012

een van de laatste

08 Maart 2012

8 maart 2012

01 Maart 2012

01 maart

21 Februari 2012

21 feb 2012
erik

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 39270

Voorgaande reizen:

23 September 2011 - 30 Maart 2012

pristina

Landen bezocht: